Tiyatrolar sezonu kapatırken değerlendirmeler; ödüller
Gülşen Karakadıoğlu Gülşen Karakadıoğlu

Mayıs ayı tiyatro mesleği için telaşlı bir aydır. Bitmekte olan bir sezon, turneler için son birkaç gün ve gelecek yeni dönemin neler getireceğine ilişkin ucu açık birçok sorunun yanıtının arandığı beklentiler.

Mesleğin bazı kişileri için bu ay daha da zorlu bir süreci kapsar. Seçici kurullarda görev alan eleştirmen, yazar, oyuncu, yönetmen gibi meslektaşlar için bütün sezon boyunca izlenen oyunlar ve o oyunların yaratıcı, tasarımcı ve uygulayıcıları hakkında karınca kararınca bir değerlendirme yapma zamanı gelmiştir. İşte bu da çok zor bir iştir. Adil olmak, taraflı olmamak, üretime saygılı olmak, yeteneği, emeği,başarıyı gözden kaçırmamak en olağan kriterleridir bu kurulların.

Ödüller yalnızca "elinize, emeğinize, yeteneğinize sağlık" demekten öte bir içerik taşımıyor. Bir sanatçı ve sanat kurumu için hayli önemli olduğuna inandığım bu değerlendirmeler kurul üyelerine büyük sorumluluk yükler kuşkusuz. Ankara'daki, tümünde severek yer aldığım kurullar değerlendirmelerini tamamladı, ödüller açıklandı. Sanat Kurumu'nun ve Sadri Alışık Oyunculuk Ödülleri'nin törenleri yapıldı, 2014/15 dönemi ödülleri sahiplerine sunuldu.

Bu sezonun değerlendirmelerinde ise Tiyatro Eleştirmenler Birliği Ankara Bölge Temsilciliği Onur Ödülü'nü duayen tiyatro oyuncusu Gönül Orbey'e verilmesini kararlaştırdı. Aydın Üstüntaş adına düzenlenen oyun yazım yarışması da sonuçlandı. Ordu'nun unutulmaz tiyatro insanı Aydın Üstüntaş adına ailesi tarafından düzenlenen Geleneksel Oyun Yazım Yarışması'na katılım hayli yoğundu ve iyilerin içinde en iyiyi seçmek üzere Seçici Kurul toplandı. Yarışmanın onuncu yılında Kemal Şerif Öztürk'ün "Nemrut" isimli oyunu birinci, Özlem Saraç'ın "Viran", Şenay Tanrıvermiş'in "Ev Yapımı Eylem" ve Mesut Dalkılıç'ın "Bir Acayip Oyun" isimli oyunları övgüye değer bulundu. Ödül töreni Ordu'da 22 Mayıs'ta yapılacak törenle sahiplerine verilecek,

Kuşkusuz en değerli ödül; oyuncunun sahnede olması, yazarın da oyununun sahnelendiğini, oyuncularca seyirciye ulaştırıldığını görebilmektir. Diğerleri yalnızca bir teşekkürdür.