TRT’nin taraflılığı tescilledi

HÜSEYİN ŞİMŞEK huseyinsimsek@birgun.net @simsekhuseyinn

24 Haziran seçimlerine sayılı günler kala Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK) Uzmanları, kamu yayıncılığı yapması gereken TRT Haber Televizyon Kanalı’nın tarafsız yayın yapmadığına yönelik bir rapor hazırladı.

Yüksek Seçim Kurulu’nun (YSK) seçime ilişkin belirlediği tarafsızlık ve doğruluk ilkelerini hatırlatan RTÜK Üst Kurulu Uzmanları, hazırladıkları raporda TRT Haber’in seçim döneminde yaptığı yayınlarla bu ilkeyi ihlal ettiğini saptadı. RTÜK uzmanları tarafından hazırlanan, “Yayın Hizmetleri İzleme ve Değerlendirme Raporu”nda TRT Haber’in 8-14 Haziran tarihleri arasındaki yayınları incelendi. Güncel programlar ve seçim yayınlarını inceleyen uzmanların raporuna göre TRT Haber’de her gün ortalama bir buçuk saat AKP yayını yapıldı. Bir hafta boyunca CHP’ye ise günde ortalama 30 dakika yer verildi. İttifaklara dahil olmayan HDP ise TRT Haber kanalında yer alamadı.

TRT’nin yanlı yayın yaptığına ilişkin rapor, RTÜK Üst Kurulu’nda tartışıldıktan sonra değerlendirmeye alındı. Raporu inceleyen RTÜK İzleme ve Değerlendirme Dairesi Başkan Vekili Yaşar Uğurlu da üst yazı ile raporu onayladı.

Kanunu ihlal ediyor
TRT Haber hakkında RTÜK’ün hazırladığı rapor, iktidara yakınlığı nedeniyle eleştirilerin odağı olan TRT Genel Müdürü İbrahim Eren’in görevden alınmasına ilişkin tartışmaları bir kez daha gündeme getirdi. 2954 sayılı Türkiye Radyo ve Televizyon Kanunu 13’üncü maddesinde yer alan, “Tarafsızlığın ihlal edildiği hallerde TRT genel müdürü görevden alınır” ifadelerini hatırlatan RTÜK’ün muhalefet temsilcilerinin TRT Genel Müdürü Eren’in görevden alınması için yeni bir başvuruda bulunması bekleniyor.

En Çok Okunan Haberler