Eren Keskin ile Reyhan Çapan'a 100 bin lira para cezası
30.11.2017 14:08 GÜNCEL

KHK’yle kapatılan Özgür Gündem Gazetesi Eş Genel Yayın Yönetmeni Eren Keskin ve Yazıişleri Müdürü Reyhan Çapan’a, yargılandıkları davadan 100 bin TL para cezası verildi.

Kanun Hükmünde Kararname (KHK) ile kapatılan Özgür Gündem Gazetesi Eş Genel Yayın Yönetmeni Eren Keskin ve Yazıişleri Müdürü Reyhan Çapan’ın, Star Gazetesi'nin sahibi Murat Sancak hakkında 16 Ekim 2015 tarihinde yayımlanan “Milli, yerli ve çok fena kumarbaz” haberinden dolayı yargılandığı davanın karar duruşması İstanbul 2. Asliye Ceza Mahkemesi’nde görüldü. Çapan ve Keskin’in katılmadığı duruşmada avukatları Özcan Kılıç hazır bulundu.

Duruşmada söz alan Kılıç, 4 aylık zaman aşımı süresinin dolduğunu ve bundan kaynaklı davanın düşmesi gerektiğini söyledi.

YÜZ BİN LİRA CEZA

Kılıç’ın savunması ardından kararının açıklayan mahkeme hakimi, Keskin ve Çapan’a “Yaygın süreli yayınlarda düzeltme ve cevap yazısını yayınlamamaları” suçunu işledikleri gerekçesiyle ayrı ayrı 50 bin TL para cezası verdi. Hakimlik ayrıca tekzibin tirajı 100 binin üzerinde olan iki ayrı gazetede ilan şeklinde yayınlanmasını karara bağladı.

DAVA HAKKINDA

Özgür Gündem Gazetesi’nde 16 Ekim 2015 tarihinde Star Gazetesi Sahibi Murat Sancak hakkında “Milli, yerli ve çok fena kumarbaz” başlığıyla haber yapıldı. Haber içeriğinde 20 Ağustos 2015’te gazete önünde arabası kurşunlanan Sancak için “Medya dünyasında haftalardır konuşulan iddia dün polis operasyonuyla doğrulandı ve Ağustos ayında Star Gazetesi Sahibi Murat Sancak’ın arabasının kurşunlanmasının ‘kumar borcu’ yüzünden mafya tarafından gerçekleştirildiği ortaya çıktı” iddialarına yer vermişti.

Sancak’ın avukatları tarafından haber için hazırlanan tekzip Özgür Gündem Gazetesi yetkililerine gönderilerek yayınlanmasını istedi. Gazete yetkilileri ise tekzibi yayınlamadı.

Tekzibin yayınlanmaması üzerine Sancak’ın avukatlarının savcılığa yaptığı suç duyurusu ardından Büyükçekmece 1. Sulh Ceza Hakimliği’nde dava açıldı. Mahkeme, tekzibin yayınlanmasını karara bağladı. Bu karar üzerine gazete yetkilileri Büyükçekmece 2. Sulh Ceza Mahkemesi’ne yaptığı itiraz reddedilince, dava dosyası İstanbul 2. Asliye Ceza Mahkemesi’ne gönderildi.

(MA)