Todd Howard, Elder Scrolls VI hakkında 'oyun motoru' eleştirilerine yanıt verdi
03.07.2018 15:48 TEKNOLOJİ

Bethesda yöneticisi ve oyun yönetmeni Todd Howard GameStar'a verdiği röportajda,merakla beklenen Elder Scrolls 6 ve oyunda kullanılacak motorla ilgili açıklamalarda bulundu.

Oyungezer'den Eser Güven'in aktardığına göre, Howard şunları söyledi:

"Sanırım oyun yapımıyla alakası olmayan çoğu insan 'oyun motoru' kelimesinin ne anlama geldiğini bilmiyor. Motorun tek bir şey olduğunu sanıyorlar, halbuki biz bunu bir teknoloji olarak görüyoruz. Motoru oluşturan pek çok parça var ve bunlar oyuna göre değişiyor. Örneğin grafik hesaplayıcısı var, yapay zeka var, animasyonlar var, senaryo dili var. Örneğin bazıları Gamebryo'dan bahsediyor ama onu yıllardır kullanmıyoruz. Motorumuzun büyük kısmı Havoc gibi ara yazılımlar kullanıyor."

"Fallout 76 için oyun motorumuzu oldukça değiştirdik" diyen Howard, "Oyun yeni grafik hesaplayıcı, yeni aydınlatma sistemi, arazi yaratımı için yeni bir sistem içeriyor. Starfield için bundan da fazla değişiklik yapıyoruz. Ufukta görünen The Elder Scrolls 6'da çok daha fazla değişiklik olacak. Ama editörümüzü seviyoruz. Bu sayede çok hızlı biçimde dünyalar yaratabiliyoruz ve mod yapımcıları da editörümüzü çok iyi tanıyorlar. Oyunlarımızı yaratırken kullandığımız bu tür temeller aynen devam edecek." şeklinde konuştu.

Howard, Bethesda'nın oyun motoru konusunda sürekli olarak kendini geliştirdiğinin ve geliştirmeye çalıştığının bilinmesini istiyor. Ama temelleri ve editörü koruyor olmaları aslında çok da kötü bir şey değil, bu sayede gerek Starfield, gerekse The Elder Scrolls 6 için kısa zaman içinde yüzlerce yeni modla karşılaşacağımızı da şimdiden öğrenmiş oluyoruz.