birgün

16° AÇIK

GÜNCEL 02.10.2021 07:48

Damat Bayraktar BirGün’e dava açtı

TÜBİTAK’ın 100 bin liralık dava açtığı haberimize şimdi de Erdoğan’ın damadı Selçuk Bayraktar ile kardeşi dava açarak 125’er bin Türk Lirası tazminat talep etti. Dava dilekçesinde, BirGün’e suçlayıcı ifadeler yer aldı.

Damat Bayraktar BirGün’e dava açtı

HABER MERKEZİ

TÜBİTAK’ın ardından bu kez de AKP’li Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın damadı Selçuk Bayraktar ile kardeşi Haluk Bayraktar, ‘TÜBİTAK damadın vakfına çalışıyor’ başlıklı haberimize tazminat davası açtı.

Selçuk Bayraktar ile kardeşi Haluk Bayraktar tarafından BirGün ve muhabirimiz İsmail Arı’ya 22 Eylül’de açılan davada toplam 250 bin liralık manevi tazminat talep edildi. Bayraktarların avukatı, Kamu İhale Bülteni’nde yer alan bilgilere dayandırılarak yapılan TÜBİTAK’ın, Türkiye Teknoloji Takımı (T3) Vakfı tarafından düzenlenen TEKNOFEST Havacılık, Uzay ve Teknoloji Festivali için 7,6 milyon TL harcamasına ilişkin haberimize yönelik İstanbul 23’üncü Asliye Hukuk Mahkemesi’ne başvurdu. ‘TÜBİTAK damadın vakfına çalışıyor’ başlıklı 21 Ağustos’ta yayımlanan haberin gerçeğe aykırı ve kişilik haklarını zedeleyici olduğu iddia edilen başvuru dilekçesinde, Selçuk Bayraktar ve Haluk Bayraktar için ayrı ayrı 125 bin TL manevi tazminat talep edildi.

BirGün’ün 17 Temmuz’da yayımlanan ‘TÜBİTAK, TEKNOFEST’e katılmak için 1 milyon TL harcadı’ başlıklı ve TEKNOFEST için 1 milyon 100 TL'den fazla para harcadığına yönelik haberin hatırlatıldığı dilekçede, Bayraktarların söz konusu haberle ilgili yalnızca açıklama yaptığı belirtildi.

SUÇLAYICI İFADELER

Dilekçede, gazetemize yönelik suçlayıcı ifadeler de yer aldı, “Davalıların niyetinin habercilik ya da toplumu bilgilendirmek olmadığı müvekkillerin kişilik haklarına saldırı kastı güttükleri aşikârdır” denildi.

TEKNOFEST’te 73 paydaşın yer aldığı aktarılan dilekçede, tüm kurum ve kuruluşların ortak hedefinin ‘Türkiye’nin gelişmesi ve her alanda bağımsızlığını güçlendirmesi’ olduğu belirtildi. Öte yandan TÜBİTAK ise ‘TÜBİTAK damadın vakfına çalışıyor’ başlıklı aynı haber nedeniyle 2 Eylül’de BirGün’e dava açmıştı. TÜBİTAK’ın 100 bin liralık tazminat talebiyle açılan davanın dilekçesinde haberin haksız ve mesnetsiz olduğu iddia edilmişti. Ancak haber, Kamu İhale Bülteni’nde yer alan bilgilere dayandırılmıştı.

damat-bayraktar-birgun-e-dava-acti-927791-1.