birgün

13° PARÇALI BULUTLU

MEDYA 21.09.2021 12:21

Rıdvan Dilmen: TRT 60 bin lira teklif etti, kabul etmedim

Rıdvan Dilmen, TRT'nin kendisine aylık 60 bin TL'lik teklif yaptığını ve bunu kabul etmediğini açıkladı.

Rıdvan Dilmen: TRT 60 bin lira teklif etti, kabul etmedim

Spor yorumcusu Rıdvan Dilmen, Fanatik Gazetesi yazarı Orhan Yıldırım'ın maaş iddialarına Halk TV'de Şirin Payzın'ın moderatörlüğünü yaptığı "Sözüm Var" programına katılarak cevap verdi.

Programda Dilmen, kendisi hakkında suç duyurusunda bulunan HKP MYK üyesi Avukat Doğan Erkan'ın soru ve iddialarına da açıklık getirdi.

Rıdvan Dilmen iddiaların tamamen asılsız olduğunu, TRT'den gelen teklife karşılık 'ücretsiz olmak koşuluyla' programlara yorumcu olarak katılacağı cevabını verdiğini açıkladı. Dilmen, bunu da yazılı olarak kuruma beyan ettiğini dile getirdi.

Öte yandan Dilmen, Fanatik Gazetesi yazarı Orhan Yıldırım'ın 'TRT ile anlaşan Rıdvan Dilmen'in yıllık 8,5 milyon TL, aylık ise 710 bin TL'ye anlaştı' iddiası ile ilgili de konuşarak "TRT bana aylık 60 bin TL'lik teklif yaptı; kabul etmedim" dedi.

TRT'DEN AÇIKLAMA GELDİ

TRT, TRT Spor’da yayınlanan “Yüzde 100 Futbol” programında yer alması için Rıdvan Dilmen’e aylık 60 bin TL teklif edilmesi iddiasına yanıt verdi. Yapılan açıklamada, Dilmen’in TRT bünyesinde ücretsiz çalışmayı tercih ettiği ifade edildi.

TRT'nin internet sitesinden ve kurumsal sosyal medyasından yayınladığı açıklama şu şekilde:

"TRT Spor’da yayınlanan "%100 Futbol" programına dair mesnetsiz iddialar ve yalan kampanyasıyla ilgili basın açıklamamızdır.

TRT Spor’da yayınlanan “%100 Futbol” programında yer alması için Sayın Rıdvan Dilmen’e aylık 60 bin TL teklif edilmiştir. Ancak kendisi bu teklife karşılık TRT bünyesinde ücretsiz çalışma isteğini dile getirmiştir. Bu çerçevede, Sayın Rıdvan Dilmen’e bugüne kadar hiçbir ücret ödenmemiştir. Daha önceki açıklamamızda bu durum, “Spor yorumcularımız, devlet televizyonunda yer almanın gururunu ve itibarını her türlü maddi kazanımın üstünde tutmaktadır” şeklindeki ifadelerle kamuoyuyla paylaşılmıştır.

Sektör koşulları kamu yayıncısı olan TRT için de geçerlidir. TRT tarafından Sayın Dilmen’e teklif edilen ücretin bugüne kadar açıklanmamasının nedeni, bir yandan Kurum bünyesinde çalışanların kişisel bilgilerini diğer yandan TRT’nin piyasadaki rekabetçi niteliğini korumak arzusudur. TRT’nin marka değeri yüksek bir spor yorumcusuna yaptığı teklifin bilinmesi rekabet gücünü zedeleyen bir faktördür. Meselelere yönelik sorumlu yaklaşım bu duruşu gerektirmektedir. TRT’nin sosyal medyada belgesiz bir şekilde paylaşılan her yalana cevap verme gibi bir zorunluluğu yoktur. TRT yönetimi, tüm çalışmalarında kamu menfaatlerini koruma açısından sorumluluğunun bilincindedir. Bu konuda sahte bir erdemlilik perdesi arkasından üstünlük taslayan tavırların kabul edilmesi mümkün değildir.

TRT’nin yükselen başarısının, yalan kıskacıyla sekteye uğratılmasına ve yıpratılmasına izin verilmeyecektir. Son olarak, bu konuda yalan ve iftiraları ortaya atanlarla hukuki mücadelemizin devam edeceğini tekraren belirtmek isteriz.

Kamuoyuna saygı ile duyururuz."

Neden BirGün?

Bağımsız bir gazete olarak amacımız, insanlara hakikati ulaştırarak ülkede gerçek bir demokrasi ve özgürlük ortamının yeşermesine katkı sunmak. Bu nedenle abonelikten elde ettiğimiz geliri, daha iyi bir gazeteciliği hayata geçirmek, okurlarımızın daha nitelikli ve güvenilir bir zemin üzerinden bilgiyle buluşmasını sağlamak için kullanıyoruz. Çünkü banka hesabını şişirmek zorunda olduğumuz bir patronumuz yok; iyi ki de yok.

Bundan sonra da yolumuza aynı sorumluluk bilinciyle devam edeceğiz.

Bu yolculukta bize katılmak ve bir gün habersiz kalmamak için
Bugün BirGün’e Abone Ol.

BirGün; seninle güçlü, seninle özgür!

BirGün’e Destek Ol