birgün

12° AÇIK

RTÜK, BirGün’ü şikayet etti; Basın İlan Kurumu BirGün’ü haklı buldu

BirGün’ün “RTÜK’ün 25 tuvalet ve 3 duşu 1 milyon TL’ye yenilenecek” başlıklı haberi, RTÜK tarafından Basın İlan Kurumu’na (BİK) şikayet edildi. Şikayeti ve BirGün’ün savunmasını inceleyen BİK, gazetemizi haklı bularak müeyyide uygulamadı.

MEDYA 29.06.2022 15:01
RTÜK, BirGün’ü şikayet etti; Basın İlan Kurumu BirGün’ü haklı buldu
Abone Ol google-news

AKP’li Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’a “Şahsınıza yönelik söylemlere müsaade etmeyeceğiz” şeklinde teminat veren Ebubekir Şahin’in başkanlığını yaptığı Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK), BirGün’ü Basın İlan Kurumu’na şikayet etti ancak istediğini alamadı.

RTÜK, birgun.net’te 29 Ekim 2021 günü yayınlanan “RTÜK’ün 25 tuvalet ve 3 duşu 1 milyon TL’ye yenilenecek” başlıklı haberin, “RTÜK’ü yıpratmaya yönelik” ve “maksatlı bir şekilde gerçek bilgiler verilmeden hazırlandığını” savundu. Haberin doğru olmadığını iddia eden RTÜK, BirGün’ün basın ahlak ilkelerini ihlal ettiğini öne sürdü.

Gazetemiz BirGün’ün avukatları ise yaptığı savunmada, haberin kaynağının Elektronik Kamu Alımları Platformu (EKAP) olduğunu belirterek verilen bilgilerin doğru olduğunu vurguladı. Savunmada, “Kamu kurumu niteliğindeki şikayetçi RTÜK’ün asılsız iddiaları vahim ve trajikomiktir” değerlendirmesi yer aldı.

İtirazı ve savunmayı inceleyen BİK, BirGün’ü haklı buldu. BİK Genel Müdür Yardımcısı Mesut Onat’ın imzasını taşıyan kararda şu ifadeler yer aldı:

“Halkın Gazetesi BirGün’e ait birgun.net internet sitesinde 29 Ekim 2021 tarihinde ‘RTÜK’ün 25 tuvalet ve 3 duşu 1 milyon TL’ye yenilenecek’ başlığıyla yayınlanan haber Basın Ahlak Esasları Hakkında 129 sayılı Genel Kurul kararının 1. maddesi ile aynı maddenin (ı) bendini ihlal etmediğinden, anılan gazete hakkında müeyyide uygulanmasına mahal olmadığına karar verilmiştir.

Video haberler için YouTube kanalımıza abone olun