birgün

18° AÇIK

GÜNCEL 22.05.2020 14:35

RTÜK'ten Sevda Noyan kararı: Üç kez program durdurma cezası

RTÜK, Sevda Noyan'ın, “15 Temmuz kursağımızda kaldı, istediklerimizi yapamadık. Bizim aile 50 kişiyi götürür" sözleri nedeniyle yandaş Ülke TV'ye üç kez program durdurma cezası verdi

RTÜK'ten Sevda Noyan kararı: Üç kez program durdurma cezası

BirGün Ankara

Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK), Ülke TV’de Esra Elönü tarafından hazırlanan “Arafta Sorular” programına konuk olan Sevda Noyan’ın, “15 Temmuz kursağımızda kaldı, istediklerimizi yapamadık. Bizim aile 50 kişiyi götürür. Ayaklarını denk alsınlar. Bizim sitede hala 3, 5 var, benim listem hazır” sözleri hakkındaki kararını verdi. RTÜK, Ülke TV'ye “program durdurma cezası” verdi.

RTÜK'e CHP kontenjanından seçilen İlhan Taşcı ile HDP kontenjanından seçilen Ali Ürküt, geçen hafta Başkanlığa başvuruda bulunarak skandal sözlerin cezasız kalmamasını istedi. Ülke TV'deki yayının, "Irk, dil, cinsiyet, sınıf, bölge ve mezhep farkı gözeterek toplumu kin ve düşmanlığa tahrik ettiğini” bildiren üyelerin bu talebi geçen hafta RTÜK Başkanı Ebubekir Şahin'in toplantıya katılmaması nedeniyle sonuçsuz kaldı.


Ülke TV'deki sözlerle ilgili önce "Cezalandırılacak pozisyonda değiliz" diyen tepkilerin ardından "Yayın kabul edilemez" diyen Şahin'in, bu haftaki toplantıya katılmasıyla karar verildi. Üst Kurul, skandal sözler nedeniyle Ülke TV'ye üç kez programı durdurma cezasını oy birliği ile verdi.

***

YANDAŞA DÖRDÜNCÜ CEZA

Ülke TV'ye verilen cezayla birlikte yandaş televizyon kanallara son bir buçuk yılda verilen ceza sayısı dörde yükseldi. Bunun yanında muhalif televizyon kanallarına ise 36 ayrı kararla 11 Milyon TL ceza verildi.

RTÜK Üyesi İlhan Taşcı'nın hazırladığı rapora göre, Halk TV, Tele 1, KRT ve Fox TV’ye bu süreçte 28 kez idari para cezası verildi. Bu dönemde, Fox TV’de Fatih Portakal ile Ana Haber Bülteni’ne üç kez program durdurma cezası verildi. Halk TV’de yayınlanan Siyaset Kültürü programına iki, Medya Mahallesi’ne beş, Sözüm Var programına beş kez olmak üzere toplam 12 program durdurma kararına imza atan RTÜK, KRT’de yayınlanan Haber Merkezi’ne de iki kez program durdurma cezası verdi. Tele 1’de yayınlanan Ana Haber'e iki, Gün Başlıyor programına ise sekiz olmak üzere toplam 10 program durdurma cezası verildi.
Taşcı’nın raporuna göre, bir buçuk yılda ATV ve Ülke TV’ye en hafif 'ceza' olan birer uyarı, TGRT Haber’e ise bir kez idari para cezası verildi. İhlal iddialarına rağmen RTÜK tarafından TV Net, Kanal 7 ve A Haber’e hiç ceza verilmedi.

***

NE OLMUŞTU?

'Yazar' Sevda Noyan, AKP'ye yakınlığıyla bilinen Ülke TV'de Haber 7 yazarı Esra Elönü'nün sunduğu televizyon programında "15 Temmuz kursağımızda kaldı, istediklerimizi yapamadık. Boş bulunduk. Ayaklarını denk alsınlar. Bizim sitede hâlâ 3-5 var, benim listem hazır" demişti.

Noyan, "15 Temmuz kursağımızda kaldı" diyerek şunları söylemişti:

"15 Temmuz kursağımızda kaldı, istediklerimizi yapamadık. Boş bulunduk... Yanlış anlaşılmasın, doğru anlaşılsın; bizim aile 50 kişiyi götürür. Bu konuda çok donanımlıyız maddi ve manevi olarak. Liderimizin yanındayız ve asla yedirmeyiz bu ülkede, onu söyleyeyim. Ayaklarını denk alsınlar. Bizim sitede hâlâ 3-5 var, benim listem hazır."

Tepkiler üzerine açıklama yapan RTÜK Başkanı Ebubekir Şahin, Ülke TV’de komşularına yönelik tehdit savuran ve ölüm listesi hazırladığını söyleyen Sevda Noyan için kanala ceza verilmemesi gerektiğini söyleyerek, tehdit açıklamasının ‘büyütülecek’ bir konu olmadığını söyledi. Şahin, “Darbeyi övenlerin karşısında söylenenleri biz cezalandırmak gibi bir pozisyonda değiliz” demişti.

Bir Çağrımız Var
Az önce okuduğunuz haber, bağımsız bir medya organı tarafından size sunuldu.
Bağımsız gazetecilik; sermayeye karşı halkı, sömürüye karşı emeği, eşitsizliğe karşı adaleti, savaşlara karşı barışı, piyasacılığa karşı temel hakları, talana karşı doğayı, erkek şiddetine karşı kadınları, istismara karşı çocukları savunmanın olmazsa olmaz koşuludur.
Siz de gerçeğin sesini yükseltmek adına sorumluluk almak istiyorsanız, sadece birkaç dakikanızı ayırarak BirGün’e abone olabilir ve ‘#BirGünBenim’ diyebilirsiniz.
Şimdiden sonsuz teşekkürler…
BirGün bizim; hepimizin.
Tıklayınız