birgün

16° PARÇALI BULUTLU

DÜNYA 31.05.2021 12:12

Sedat Peker'in El Nusra iddiası, Suudi yönetimine yakın gazetede

Suudi yönetimine yakınlığıyla bilinen Arab News gazetesi, Sedat Peker'in El Nusra ve yasadışı ticaret iddialarını haberleştirdi. Haberde, 2015'te Rusya'nın benzer suçlamalar yönelttiği hatırlatıldı.

Sedat Peker'in El Nusra iddiası, Suudi yönetimine yakın gazetede

Sedat Peker'in yayınladığı son videoda Türkiye'yi SADAT üzerinden Suriye'de 'El Nusra'ya silah göndermek' ve 'Suriye'de yasadışı ticaret yapmakla' suçlaması Arap dünyasında da dikkat çekti. Suudi Arabistan'da iş dünyası ve diplomatlara hitaben İngilizce yayın yapan ve Veliaht Prens Muhammed bin Selman'ın kardeşi Prens Türki bin Selman'ın sahibi olduğu Arab News, Peker'in son videosundaki iddiaları ayrıntılı bir şekilde haberleştirdi.

'PANDORA'NIN KUTUSUNU AÇTI'

'Sürgündeki Türk mafya lideri Suriye iddialarıyla yeni bir Pandora'nın kutusunu açtı' başlıklı haberde, "Türkiye'nin kötü şöhretli mafya lideri Sedat Peker bu hafta, ülkenin yöneticilerine Suriye'de El Kaide bağlantılı terör gruplarına silah göndermek için bir paramiliter güçle komplo kurmak suçlaması yönelttiği yeni bir video ile ortaya çıktı" denildi.

Arab News, "Peker pazar günü yayınladığı sekizinci videoda, Türkiye'nin, Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan'ın danışmanı tarafından kurulan ve 'paralel ordu' olarak anılan SADAT isimli paramiliter grup üzerinden Suriye'de El Nusra cihatçılarına silah gönderdiğini iddia etti. Geçmişte Türkiye'nin yöneticileriyle yakın ilişkileri olan Peker, Türk yetkililer ile El Nusra arasında var olduğunu iddia ettiği işbirliğini de ayrıntısıyla anlattı" ifadelerini kullandı.

'MUHALEFET MECLİS'E GETİRMİŞ, HÜKÜMET REDDETMİŞTİ'

Haberde Peker'in videonun bu kısmındaki anlatımlarına tırnak içinde ifadelerle yer verilirken, "Bu iddialar geçmişte muhalefet tarafından Meclis'e getirilmişti ama hükümetin itirazları sonrasında daha fazla ayrıntı ortaya çıkarılmamıştı" denildi. Arab News, dönemin başbakanı Ahmet Davutoğlu'na şu an bildiklerini anlatması için çağrı yapıldığını da yazdı.

'SADAT HÜKÜMETLE YAKINDAN BAĞLANTILI'

Arab News, SADAT için şu ifadeleri kullandı: "SADAT 2012 yılında emekli bir general ve aşırı İslami bağlılıkları nedeniyle Türk Silahlı Kuvvetleri'nden atılan 23 subay tarafından 2012'de kuruldu. Bu paramiliter grup Türkiye hükümetiyle yakından bağlantılı ve iddiaya göre, Suriye ve Libya iç savaşlarında cihatçı toplayıp eğitmekte bir rol oynadı."

Peker'in Suriye'de ham petrol dahil milyarlarca dolarlık yasadışı ticaret yapıldığı iddiası, Cumhurbaşkanlığı İdari Hizmetleri Başkanı Metin Kıratlı'nın ismini bu ticareti yapmak için 'izin alınması gereken isim' olarak öne sürmesi, hükümete yakın iş insanları Ramazan Öztürk ve Murat Sancak'ın adını vermesi de Arab News'un haberinde yer aldı.

'PUTİN DE ANKARA'YI SUÇLAMIŞTI'

Arab News'un haberin son bölümünde Rusya'da 2015'te ortaya atılan iddiaları gündeme getirmesi dikkat çekti. Haber şu ifadelerle son buldu:

"El Nusra'nın adı şu an Heyet Tahrir el Şam ve örgüt, Suriye'de muhaliflerin elindeki bölgeyi kontrol ediyor. Türkiye'nin cihatçılarla bağlantıları bulunduğu iddiası 2015'te, Rusya'nın iddialarının ardından manşetlere taşınmıştı. Rusya Devlet Başkanı Vladimir Putin Aralık 2015'te Ankara'yı, IŞİD'le petrol tedariki hatlarını korumak için bir Rus savaş jetini Türkiye sınırı yakınında düşürmekle suçlamıştı. Türkiye böyle bir olayda dahli olduğu iddiasını reddetmişti. Rusya savunma bakanı da Erdoğan'ı ve ailesini yasadışı petrol ticaretinde yer almakla suçlamıştı. Erdoğan ise yanıt olarak "Bir şeyi iddia ediyorsanız, bunu kanıtlamak zorundasınız" demişti."

Kaynak: Gazete Duvar