birgün

26° PARÇALI AZ BULUTLU

Ritüel: Bitmiş bireycilik, yürümeyen cemaatçilik Baştan söylemeli, ilki 1973’te, ikincisi ise 2006’da çevrilen Wicker Man (Gizemli Ada/Lanetli Ada) filmlerini gördüyseniz,... Yazının devamı... Anti-sinemanın bir örneği olarak Zavallı Bir avukatın karısı komadadır. Avukat herkesin kendisine acımasından ve ilgi göstermesinden mutludur. Karısının öleceğinden... Yazının devamı... Kül En Saf Beyazdır: Bir zamanlar Çin’de Kül En Saf Beyazdır (KESB), bir kadının 18 yıl her türlü ihanete uğramasına karşın sevdiği erkekten kopmamasının “epik” öyküsü.... Yazının devamı... Orhan Koçak vakası Orhan Koçak, Ağustos 2017’de “Milli Anlar (I)”* başlıklı bir yazı yazmıştı Birikim’in web sitesinde. Bu yazı uzunca bir... Yazının devamı... Beyaz Karga: Besle kargayı Beyaz Karga filmi Sovyet balet Rudolf Nureyev’in hayatını konu alıyor. Rudolf Nureyev’e dair Vikipedi maddesi ise şöyle... Yazının devamı... Rocketman: Bir Elton John biyografisi Rocketman, İngiliz pop/rock müzisyeni Elton John’ın hayatını konu alan bir dram/müzikal. Ben bu filmi olmasa da benzerini, daha... Yazının devamı... En sevdiğim kumaş: Kardeş Kavgası Son zamanlarda şöhretimi haklı çıkarır bir şekilde (hiçbir filmi beğenmediğim söyleniyormuş) filmleri kötüleyip duruyorum.... Yazının devamı... Düzenbazlar: Tatsız bir film 25-30 yılda bir aynı filmi görüyoruz. Biri küçük, diğeri büyük üçkağıtçı önce rakip sonra ortak olurlar ve zenginleri... Yazının devamı... Sınır vizyonda: İnsanlar, insansılar ve hayvanlar İki ülke arasındaki hayali çizgidir sınır. Bizle ötekileri ayırır. Ama başka sınırlar da var. Zenginler ile yoksullar arasında,... Yazının devamı... İçerdekiler: İnsan olmak… Hüseyin Karabey’in filmleri, sanat sinemamızdaki genel eğilimin tersine, insana dair umudun korunduğu öyküler anlatıyor. Ben... Yazının devamı... Tahran, Mon Amour* Bu hafta giren iki filmi de yazasım yok. “Adaletsiz” aslında hiç de fena bir film değil. İki polisin “parasızlık” nedeniyle... Yazının devamı... High Life: Adem ile Havva uzayda Claire Denis için yıllar evvel Roll dergisinde hakkı yenen bir yönetmen olduğunu yazmıştım. Berlin Film Festivali’nde, ana... Yazının devamı... Greta: New York’ta bir göçmen Neil Jordan’ın filmografisinde İçindeki Yabancı (The Brave One) gibi alenen faşizan bir film var. Var olduğu için de yapacağım... Yazının devamı... Altın Eldiven: Almanya acı vatan! Yaşadıklarımdan öğrenemediğim bir şey var: Eleştirmenlerin fikirlerine güvenmemeyi öğrenemedim. Bir filmi seyretmeden önce onun... Yazının devamı... Hayvan Mezarlığı: Kötü ikizler, yeniden Yeraltından çıkıp gelen kötü ikiz hikâyesi deyince akla şu sıralarda bir tek Jordan Peele’in ‘Biz’i geliyor. Oysa (Uğur... Yazının devamı... Biz: Aynı gemide miyiz? Jordan Peele ilk filmi Kapan’la (Get Out) bence “aşırı” bir ilginin odağı oldu. “Kapan”, çok doğru ve kendisi için talihli bir... Yazının devamı... Mutlu Lazzaro: İradenin iyimserliği Mutlu Lazzaro, vizyona gireli çok oldu ama seyahatlerim nedeniyle yazamadım. Boş geçmek de filme haksızlık olacaktı. Film,... Yazının devamı... İki festival: Tromsö’den Bengaluru’ya İki şehir için de ortak olan bir şey varsa, ikisinin de insanları son derece konuksever, kibar ve sıcaktı. Sonuçta bir şehirden... Yazının devamı... Oryantalist bakış açısı: Sibel “Sibel” üzerine yazmayı bir yandan istemedim, bir yandan da yazma arzuma engel olamadım. Yazmak istemedim çünkü, sonuçta “iyi... Yazının devamı... Roma’yı ve Zizek’i yanlış okumak Zizek, bilindiği gibi Roma filmine dair bir yazı yazdı. Zizek, filmin şimdiden bir klasik olarak görülebileceğini düşünüyordu,... Yazının devamı...