birgün

8° PARÇALI BULUTLU

Tereddüt: Yok mu aslında birbirimizden farkımız? Kadın olmak ortak paydası, Şehnaz’la Elmas’ı birbirinden farksız ve benzer hikâyeler yaşayan karakterler yapmıyor. Bunun kanıtı... Yazının devamı... Ülke kurtuldu: Eren Aysan görevinden alındı! Eren Aysan’ın Devlet Tiyatroları’ndaki görevine son vermişler. İşte bu! Yapılması gereken sonunda yapıldı, Aysan’dan kurtulundu... Yazının devamı... Kasap Havası: Asi çocuklar ve aile Kasap Havası biraz uzun ve sorunları olan bir yapıt. Ama hâlâ başyapıt diyebileceğim sahneleriyle, özel bir film... Yazının devamı... Film merkezi kurucusu Mithat Alam’ı kaybettik Sinemayı seven adam Mithat Alam’ı kaybettik. Boğaziçi Üniversitesi’ndeki sinema merkezinin kurucusu olan Mithat Alam’la film... Yazının devamı... Kadınlar Kenti Kolkata’dan ‘Babamın Kanatları’na ödül Babamın Kanatları filminin yönetmeninin ödül aldığı Kolkata’da kadın hakları bazı açılardan Türkiye’den daha ileride. Öyle... Yazının devamı... O Kadın: Duyarsızlık güç değildir! Film en büyük şiddetin dindarlardan geldiğini net bir şekilde söylüyor! Bunun dışında söylediği ise bana göre çok tehlikeli bir... Yazının devamı... Dağ II: Kahramanın ve kadının adı var mı? Askerlik ölmeyi göze almayı gerektirir. Ölmek kimse için kolay değil. Bu nedenle savaşanlar, yaptıkları işin kutsal olduğuna... Yazının devamı... Julieta: Suçluluk duygusu ruhu kemirir Julieta, aşk, kayıp, suçluluk duygusu, aldatma, annelik ve çocukluk, kısacası hayat üzerine... Julieta kanımca kusursuz bir... Yazının devamı... Tereddüt, Satıcı ve Yaşamın Kıyısında Bu muhafazakâr zamanlarda ‘Teredddüt’ün tavizsizliği ilaç gibi geldi... ‘Satıcı’ tipik bir Asghar Farhadi filmi. Yine ahlaki... Yazının devamı... Filmekimi Bölüm II: Eleştirmenlere inanmayın! Cannes’da eleştirmenler ‘Ben, Daniel Blake’e burun kıvırmışlardı. Ama Cannes’ın en etkileyici filmlerinden biriymiş…Cannes’da... Yazının devamı... Filmekimi’nden seyrettiklerim Bazen çok şey beklediğim filmler hayal kırıklığına uğratır, hiçbir şey beklemediğim filmlerden keyif alırım. İşte 15.... Yazının devamı... Elveda Berlin (“Tschick”): Bir yol ve büyümeme hikâyesi Bir yol hikâyesi olan “Elveda Berlin” aynı zamanda bir büyüme hikâyesi, Yelda Reynaud’un yazıp yönettiği İnan Caddesi ise tam... Yazının devamı... ‘Ben, Daniel Blake’, ‘Frantz’ ve ‘Babamın Kanatları’ Adana Film Festtivali’nden ‘Ben, Daniel Blake’, ‘Frantz’ ve ‘Babamın Kanatları’ , Toronto’dan ise ‘Muhteşem Yedili’... Yazının devamı... ‘Mayın Ülkesi’ ve ‘Hiçbir Yerden’ Macaristan’da Miskolc Film Festivali’nde En İyi Film Ödülü olan Pressburger Ödülü'nü 'Hiçbir Yerden' (From Nowhere) adlı filme... Yazının devamı... Prensim: İlişkiler tekerrürden ibarettir Ödüllü yönetmen Maiwenn (le Besco)’nun “Prensim”i de Cannes’da en iyi kadın ödülünü kazandı. Film de başrol oyuncularından... Yazının devamı... Hatırla: İnkâr ve yüzleşme Atom Egoyan ne yazık ki artık iyi filmler yapamıyor. Oysa Exotica, Sweet Hereafter ve Chloe etkileyici filmlerdi. Hatırla ne... Yazının devamı... Ben Salvador Değilim: Müslüman olmanın zorlukları Film, katı İslami rejimden ve dinsel kurallardan bıkmış insanlara nefes alma ve kendi hallerine gülme imkânı veriyor... Yazının devamı... Denizdeki Ateş: Yaşayanlar ve ölenler Bir filmin dünyayı değiştirmesini beklemiyoruz elbette ama filmin suçlular tarafından kucaklanması, filmin eksiklerinin de bir... Yazının devamı... Midnight Special: Mahpushanede parlayan ışık Film, karanlık bir Amerika tablosu çiziyor. Hem kelimenin gerçek anlamıyla, hem de politik anlamıyla. Bir yanda dini... Yazının devamı... Bekleyiş: İnkâr, yasın ilk aşaması Yönetmen Piero Messina, daha önce Sarrantino’ya “Muhteşem Güzellik”te asistanlık yapmış. “Bekleyiş”, Venedik’te de Altın... Yazının devamı...