birgün

7° AZ BULUTLU

Nuri Bilge Ceylan ve Türkiye Sineması: Hayırdır…1 28 Eylül 2012’de gazetelere Nuri Bilge Ceylan’ın Rusya’daki St. Petersburg Festivalinde, DomRadio binasında... Yazının devamı... Sanatla magazin arasında… YENİ TÜRKİYE SİNEMASINDA NELER OLUYOR? Sanatla magazin arasında…   Bu yıl gerçekten çok tartışmalı geçiyor, asıl... Yazının devamı... 1.Amed Uluslararası Film Festivali hakkında… İlk kez Diyarbakır’da konuşma yaptım, Yılmaz Güney ve Kürt Sineması hakkında. Diyarbakır’a gittiğimde bir süre sonra hemen... Yazının devamı... KÜÇÜK BİR PARANTEZ... Yılmaz Güney üzerine Diyarbakır’da ilk kez konuşma yapacağım, Yılmaz Güney üzerine bu kaçıncı konuşmamdır bilmiyorum, tartışma canlı geçer diyorlar,... Yazının devamı... Sanatçının yalnızlığı ve toplumun ruhu Türkiye’de sinemanın ekonomi politiği pek çok şeyi anlatmak için ne kadar da kritik: işin özü burada yatıyor, sinemamız... Yazının devamı... Filmin milliyeti üzerine: Meslek birliklerine açık mektup… Umut Üzümleri/ Güzelliğin On Para Etmez arasında bir kıyaslama yapmam gerekirse, şüphesiz ulusal film olarak ikincisini... Yazının devamı... Güzelliğin On Para Etmez ve Küf’lenmiş anılarımız üzerine… Festivalde bütün filmleri seyredemedim, seyrettiklerim içinde üzerine en çok düşündüğüm iki film üzerine bir şeyler söylemek... Yazının devamı... Türkiye’de, sinemada somut durumun somut tahlili üzerine… "Toplumsal piramitte yükselmek için yazıyorlar. Yazdıklarının suya sabuna dokunmamasına, toplumda bir yer bulmalarına... Yazının devamı... Adana madana tartışması saçmalaştı: Ne oldu normlarımıza? Festival sonuçlarına ilişkin art arda gelen yazıların hiçbiri Türkiye’de bu işin matematiğine kafa yormuyor. Hatta öyle... Yazının devamı... NURİ BİLGE CEYLAN, YARATICILIK, ULUSAL KAHRAMAN VE DEĞİŞEN TÜRKİYE Zamansız Düşünceler Zahit Atam: Cannes’da Yekta Kopan’la yaptığınız söyleşide, genel olarak filmleri nasıl... Yazının devamı... Zamansız Düşünceler Yol’un Fransa’daki macerası Yol parça parça yurtdışına çıkarılıyordu, her türlü işlem Fransa’da yapıldı. Neyse ben Isparta Cezaevinden hasta annemi... Yazının devamı... YOL neyi anlatır? YOL neyi anlatır? Niçin Kara Mahkûmları? Hayata ve YOL’a dair… Hayatın öteleyemediği insanlar vardır. Yıllar... Yazının devamı... Lal Gece: Benlik/ Ölüm/ Direniş Kadın bedeni ve kişiliği mevzuu derin ve yaralı bir konumuz, hele Anadolu’nun çatışmalarla dolu tarihinde bir tür barış... Yazının devamı... Yılmaz Güney’in dilinden Yolun hikâyesi-5 Zamansız Düşünceler Yılmaz Güney’in dilinden Yolun hikâyesi-5 Yeşilçam deyince benim aklıma hep Hollywood gelirdi,... Yazının devamı... Lal Gece: Gecenin Sessizliğindeki Çığlıklara Kulak Vermek… Lal Gece benim senaryo aşamasından bildiğim bir film; ilk senaryoyu okuduğumda bu halde değildi, Reis Çelik’le kendi... Yazının devamı... Prodüktör Yılmaz mı Sanatçı Yılmaz: Bir Yeşilçam Hikâyesi Zamansız Düşünceler: Yılmaz Güney’in dilinden Yolun Gerçek Hikâyesi-4 Prodüktör Yılmaz mı Sanatçı Yılmaz: Bir Yeşilçam... Yazının devamı... Yılmaz Güney’in dilinden YOL’un hikâyesi-3 Zamansız Düşünceler Benim anlayışım çok değişmedi zaman içinde, karalanmış, çizikli, kimi sayfaları yırtık bir hayat çizgim... Yazının devamı... Yılmaz Güney’in dilinden YOL’un gerçek hikâyesi -2 Zamansız Düşünceler Yılmaz Güney’in dilinden YOL’un gerçek hikâyesi -2 1974 yılında inanılmaz bir provokasyon... Yazının devamı... Yılmaz Güney’in dilinden YOL’un gerçek hikâyesi-1 ZAMANSIZ DÜŞÜNCELER Yılmaz Güney’in dilinden YOL’un gerçek hikâyesi-1 Sürü çok şaşırtıcı ve başarılı... Yazının devamı... Yılmaz Güney üzerinden öz-biçim, hayat-sanat ilişkisi üzerine bir tartışma… Bir sanat eserinin değerini belirleyen en önemli ölçülerden biri, öz ile biçim arasındaki uyumdur. Bir fikrin, bir önerinin,... Yazının devamı...