birgün

7° PARÇALI BULUTLU

KÜLTÜR SANAT 18.01.2020 10:07

Bazı şarkılarda haykırmak istiyorum

Bazı şarkılarda haykırmak istiyorum

BURAK ABATAY

Yayımladığı onlarca cover şarkı ile geçtiğimiz yıllar içerisinde adından sıkça bahsettiren müzisyen Can Gox, 2020’ye iki yeni şarkıyla merhaba dedi. ‘Ah Be Ah’ ve ‘Ömrümü Berbat Etme’ isimli şarkılar Universal Müzik Türkiye ve 1877pm iş birliğiyle dijital müzik platformlarında dinleyicinin beğenisine sunuldu. Can Gox bu kez Erdem Tarabuş’la birlikte besteledikleri iki özgün şarkıyla karşımıza çıkıyor. Kendisiyle buluştuk ve müziğini konuştuk.

  • Nasıl gelişti ‘Ah Be Ah’?

Kaybedenler Kulübü’nün müziklerini beraber yaptığımız Erdem Tarabuş’la birlikte çalıştık. Besteleri yine beraber yaptık. Gün içerisinde yaşadığımız gibi gerçek bir sound’a dönmeye çalıştık. Ayrı kanallarda kaydetmedik şarkıları, tekrarlar da almadık.

  • Bir müzisyen için tarzda değişikliğe gitmek riskli bir şey, katılır mısın?

Sound olarak farklı bir sound oldu, dediğin gibi risk. Ben de korktum ilk başta, acaba tepki çekecek miyiz diye. Ama sonuç olarak biz yapıyoruz abi, başkasının şarkısı değil bu, bizim şarkımız. Doğrusuyla yanlışıyla bizim kararımız, bizim hissiyatımız. İyi de bir ilgi gördü ilk haftadan.

  • Bir de Hayyam bestesi var…

Onda da cut up tekniği uyguladık. Ömer Hayyam’ın rubailerinden, metinlerinden alıntılar yaparak cümleler oluşturduk ve onu besteledik. Böyle bir şiir var mı diye arattırdığınızda, bulamazsınız, yok. Bazılarında bir iki tane satır var, bazı satırlar başka rubailerden, bazı şiirlerden alıntı. O da Hayyam’a bir selam.

bazi-sarkilarda-haykirmak-istiyorum-676805-1.

  • Can Gox kimdir diye sorsak, “İyi bir covercıdır” cevabını alırız herhalde.

Herhalde bu benimle alakalı bir şey. Şarkı özümseme yeteneği, şarkıyı hissedebilme, şarkının içinde bulunabilme, beste ve güfteye saygı ve onu yaşayıp kendinden süzerek söyleyebilme yeteneğiyle alakalı bir şey. Ben çok yetenekliyim demiyorum bu konuda fakat bunu iyi yaşayabildiğime inanıyorum. Ve yaşayamadığım coverı da yapmamaya çalışıyorum. Çünkü esas risk orada. Taşıyamayacağın şarkıyı söylediğin anda dinleyici dostlar anında seni reddederler. Dinlediğim zaman çöpe attığım çok şarkı oldu. Bu iş benim işim değilmiş, bu besteci ve şarkı beni aşıyormuş dediğim çok oldu.

  • Mesela hangisi?

Tamirci Çırağı şarkısı. Senelerdir kafamda döner ama söylemeye cesaret edemem. Çünkü zamanı gelmedi. Ama yakında gelecek gibi hissediyorum. Çünkü bir Cem Karaca’nın külliyatını bilmek gerekiyor şarkısını söylemek için. Bir Neşet Ertaş söyleyecekseniz hayatını ezbere bilmeniz gerekir. Bir Kani Karaca deyince bütün yaşantısındaki zorlukları, acıları, mutlulukları, bütün hepsini bileceksin ve saygıda kusur etmeyeceksin, ayrıca iyice yaşayacaksın, tam oturttuktan sonra iyi bir yorum olabiliyor. Benim yorumculuğum da bir şarkıyı iyice özümsedikten sonra, kendimden süzdükten sonra adım atmak oluyor. Deniyorum, olmuyorsa demlenmeye bırakıyorum.

  • Şarkılarınızı bağırarak söylediğiniz gibi bir eleştiriye ne cevap verirsiniz?

O bir ruh hali. Çok yumuşak söylediğim şarkılar da var. Ama genel olarak bir haykırma durumu var. Bu ortamda sesini nasıl duyuracaksın? Bu yaşadığımız ortam içerisinde sesini duyurmak için biraz yüksek sesli şarkılar söylemek gerekiyor. Fikrimizi yüksek sesle anlatmamız gerekiyor ki arada kaybolmayalım. Dünyanın her yerinde herkes sesini duyurmak için bir ton yukarı çıkar. Benim içimden de bazı şarkılarda haykırmak geliyor.

Bir Çağrımız Var
Az önce okuduğunuz haber, bağımsız bir medya organı tarafından size sunuldu.
Bağımsız gazetecilik; sermayeye karşı halkı, sömürüye karşı emeği, eşitsizliğe karşı adaleti, savaşlara karşı barışı, piyasacılığa karşı temel hakları, talana karşı doğayı, erkek şiddetine karşı kadınları, istismara karşı çocukları savunmanın olmazsa olmaz koşuludur.
Siz de gerçeğin sesini yükseltmek adına sorumluluk almak istiyorsanız, sadece birkaç dakikanızı ayırarak BirGün’e abone olabilir ve ‘#BirGünBenim’ diyebilirsiniz.
Şimdiden sonsuz teşekkürler…
BirGün bizim; hepimizin.
Tıklayınız