birgün

24° PARÇALI AZ BULUTLU

MEDYA 11.12.2019 16:53

Fox TV ve TV8 arasında 'Yemekteyiz' krizi

Fox TV ve TV8 arasında başlayan format krizi devam ediyor. TV8'de yayınlanan 'Yemekteyiz' programının formatının çalındığını iddia eden kanal sahibi Acun Ilıcalı, Fox TV'ye tepki gösterdi

Fox TV ve TV8 arasında 'Yemekteyiz' krizi

Tv8 kanalının sahibi Acun Ilıcalı, Fox TV ekranlarında yayınlanan 'Zuhal Topal’la Sofrada' programının, kendi yapımı 'Yemekteyiz’le aynı formatta olduğunu iddia ederek kanala dava açmıştı.

Açılan davanın ardından kanallar arası sürtüşme devam ediyor.

Acun Ilıcalı, haber bülteninde yer alan iddialar sonrasında TV8’de bir video yayınlayarak karşı açıklamalarda bulundu.

Gerçek Gündem'in haberine göre; Yaşananları, ‘format hırsızlığını meşrulaştırma çabası’ olarak yorumlayan Acun Ilıcalı kanalı üzerinden yayınladığı videoda şu ifadelere yer verdi:

“Fox TV'nin önceki günkü ana haber yayınında ‘Yemekteyiz’ formatının çalınmasıyla ilgili kamuoyunu yanıltmaya yönelik bir açıklamaya yer verilmiştir. Bu yayın minareyi çalan kılıfını hazırlar misali, yapılan format hırsızlığını meşrulaştırma çabasıdır. Bu nedenle kamuoyunu söz konusu meseleyle ilgili yeniden bilgilendirme gereği doğmuştur.

TV8'de yayınlanmakta olan “Yemekteyiz” formatı, Fox TV tarafından tamamen çalınarak “Zuhal Topal'la Sofrada” adıyla kopyalanmıştır.

'Bu alenen fikir hırsızlığıdır'

Söz konusu kanal , tüm dünyada 40 farklı ülkede, Türkiye'de ise 10 yıldır yayınlanmakta olan “Yemekteyiz” formatının kopyasına “Momsters” (Zuhal Topal'la Sofrada) adını vererek özgün bir program havası yaratmak istemektedir. Bu alenen fikir hırsızlığıdır.

Fox TV, söz konusu açıklamasında “Momsters” ( Zuhal Topal'la Sofrada) programının format sahibini Global Telif Hakları Yapımcılık Tic. A.Ş. olarak göstererek doğru olmayan bir beyanda bulunmaktadır. Bahsi geçen firmanın yetkilileri ise format sahibinin kendileri olmadığını sadece dağıtıcısı olduklarını açıklamışlardır.

Yine Fox TV yayınında, format hırsızlığını ortaya koyan raporu hazırlayan Emrah Dönmez'in Işık Üniversitesinde görev yapmadığı iddia edilmiştir. Bu iddia da kesinlikle gerçek dışıdır. Çünkü Emrah Dönmez, raporu hazırladığı tarihte Işık Üniversitesinde görev yapmaktaydı.

Fox TV'nin ilgisiz detayları ön plana çıkararak kamuoyunu gerçeklerden uzaklaştırma çabalarını kınıyoruz. Takdiri siz seyircilerimize bırakıyoruz. ‘Zuhal Topal'la Sofrada’ programı ‘Yemekteyiz’ programına taklit denecek kadar benziyor mu? Benzemiyor mu?"

cukurda-defineci-avi-540867-1.

Bir Çağrımız Var
Az önce okuduğunuz haber, bağımsız bir medya organı tarafından size sunuldu.
Bağımsız gazetecilik; sermayeye karşı halkı, sömürüye karşı emeği, eşitsizliğe karşı adaleti, savaşlara karşı barışı, piyasacılığa karşı temel hakları, talana karşı doğayı, erkek şiddetine karşı kadınları, istismara karşı çocukları savunmanın olmazsa olmaz koşuludur.
Siz de gerçeğin sesini yükseltmek adına sorumluluk almak istiyorsanız, sadece birkaç dakikanızı ayırarak BirGün’e abone olabilir ve ‘#BirGünBenim’ diyebilirsiniz.
Şimdiden sonsuz teşekkürler…
BirGün bizim; hepimizin.
Tıklayınız