İkizdere’de Cengiz Holding’in yapmak istediği taşocağına karşı direnen yurttaşların üzerine iş makineleriyle taş yuvarlandı. Her şeye rağmen mücadeleye edeceklerini belirten halk, çadırlarda yatacaklarını belirtti.

Mücadele alanı evimiz olacak

Gökay BAŞCAN

Rize’nin suyuna toprağına göz diken Cengiz Holding’e karşı direniş sürüyor. İkizdere’de Cengiz’in döktüğü hafriyat nedeniyle kadınlar oturdukları zeminin kaymasıyla yamaçtan aşağı yuvarlandı. Yurttaşların maruz kaldığı saldırıya binlerce kişi sosyal medyadan tepki gösterdi.

Jandarma dün sabah erken saatlerde Rize İkizdere’de taşocağı açmak isteyen Cengiz Holding’in iş makinelerini alana soktu. Yolları kesen jandarma, yurttaşların alana girişini engellemeye çalıştı. Patika yollardan alana ulaşamayan bölge halkı, dik bir yamacı tırmanmaya çalıştı. Yurttaşlar yamacı tırmanırken Cengiz’in iş makineleri insanların üzerine taş yuvarladı.

KORKUTMAK İSTİYORLAR

Tırmanarak çıktıkları dik yamaçtan jandarma tarafından aşağıya sürüldüklerini belirten Yüksel Baş, “Sabah erken saatlerde geldiler ancak müdahale ettik, kepçe yolu açamıyor. Yamaçtan tırmanırken tepemize taşları yuvarladılar. Bizi korkutmak istediler ama yine yamacı tırmandık. Jandarmanın yanına geldik” dedi.

KOMUTAN EMİR VERDİ

Jandarma komutanının ‘taşları aşağı yuvarlayın’ diye emir verdiğini öne süren Funda Okyar, “Kepçe yukarıya çıkmış, jandarma her yeri tutmuş. Yamacı tırmandık, çıkmaya çalıştıkça bize doğru taş yuvarladılar. Komutan emir verdi. Yukarı tırmanınca jandarma üzerimize geldi, bizi darp ettiler. Biber gazı göstererek tehdit ettiler” diye konuştu.

Okyar, sonuna kadar mücadele edeceklerine dikkat çekti: “Biz bu topraklarda doğduk, büyüdük. Annelerimiz bu ağaçlarda salıncak yaptılar, uyuttular bizi. Dedelerimiz, babalarımız burada vefat etti. Mezarları burada. Biz bu taşocağını yaptırmayacağız.”

MUHATAP BULAMIYORUZ

İkizdere Dernekleri Federasyonu Başkan Yardımcısı İsmet Ekşi hiçbir muhatap bulamadıklarına dikkat çekti. “Komutanla bile görüşemiyoruz. Yanına gitmeye çalıştığımızda güvenlik güçleri etrafımızı sardı” ifadelerini kullanan Ekşi, şöyle konuştu: “Verilen sözler tutulmadı, askerin gücü halkın üzerinde deneniyor. İkizdere Kaymakamı, federasyon başkanıyla bile görüşmeyi kabul etmedi. Bu halk nerenin insanı? Yüzyıllardır burada yaşıyoruz. Son nefesimize kadar mücadele edeceğiz.”

Doğan talanına karşı çadırlarda yatmaya başlayacaklarını ve direniş alanını terk etmeyeceklerini belirten İkizdere Dernekleri Federasyonu Başkan Yardımcısı Ekşi, “Buradayız. Çadırlar kuracağız ormana, burada kalacağız. Direniş alanını hiç boş bırakmayacağız. Cengiz Holding’in kamyonu boş kaldı diye burayı tahrip edemez” dedi.