RTÜK, Atatürk'e hakaret eden programa ceza vermedi!

15.02.2018 12:43 MEDYA
TRT Çocuk'ta yayınlanan çizgi filmde kötü karakterin çocuklara yapacakları kötülükleri not aldığı listede Atatürk'ün imzasının bulunmasını görüşen RTÜK Üst Kurulu, AKP'li üyelerin oyları ile yaptırım uygulamama kararı aldı. Aynı kurul, daha önce Azerbaycan Cumhurbaşkanı Aliyev'e ve eşine hakaret edildiği gerekçesiyle SHOW Radyo'ya jet hızında ceza kesmişti

MUSTAFA MERT BİLDİRCİN

TRT Çocuk kanalında yayınlanan “İstanbul Muhafızları” adlı çizgi filmde, kötü adamın çocuklara yapacaklarının not alındığı listenin altında “Gazi Mustafa Kemal” imzasının yer aldığı görüntüler Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK) gündemine geldi. CHP İzmir Milletvekili Zeynep Altıok’un, “Atatürk’ün manevi şahsiyetine hakaret edilmiş, toplumun Atatürk’le ilgili milli ve manevi değerleri çiğnenmiştir” şikayeti üzerine hazırlanan uzman raporunda, “Görüntü, bir saniyeden az bir süre ekranda kalmıştır ve görsel, yabancı uyruklu biri tarafından sehven seçilmiştir” ifadelerine yer verildi. Uzman raporunda görüntülerden, “Küçük hata” olarak söz edildi ve “İhlal yoktur” denildi.

AKP’liler, "İhlal yok" dedi

RTÜK’ün CHP’li üyeleri İsmet Demirdöğen ve İlhan Taşçı, uzman raporuna şu gerekçelerle itiraz etti:

>> Ortada işlenmiş bir suç var. Suçun büyüğü küçüğü olur mu?

>> Suç Atatürk’e karşı işlenmiş. Suçun, ‘Sehven’ savunması olur mu?

>> Yabancı biri yanlış yapmış, TRT kontrol etmemiş mi? Etmemişse bu da suç değil mi?

>> Atatürk’e yapılan bu hakarete, ‘İhlal yok’ diyebilmek için çırpınmak daha da büyük bir suç değil mi?

Tüm bu gerekçeler ile Taşçı ve Demirdöğen’in “İhlal var” oylarına karşın beş AKP’li üye ile bir MHP'li üyenin, “İhlal yoktur” oylarıyla kanala ceza verilmemesine karar verildi. Böylelikle, Azerbaycan Cumhurbaşkanı İlham Aliyev ve eşi Mihriban Aliyeva’ya yönelik “hakaret içeren yayın”dan dolayı Show Radyo’ya beş kez program durdurma cezası veren RTÜK, Atatürk’e hakareti, “Sehven yapılmıştır” diye değerlendirerek bir skandala daha imza attı.

Şikayet "yanlış" anlaşılmış

CHP Lideri Kemal Kılıçdaroğlu’nun yurt dışına para transferiyle ilgili belgeleri açıklayacağı sırada TRT Haber’in yayını kesmesine ilişkin yapılan şikayet de RTÜK Üst Kurulu toplantısında ele alındı. CHP İstanbul Milletvekili Barış Yarkadaş’ın, “TRT Haber, hiçbir haber değeri olmamasına rağmen İbrahim Kalın’ın türkü söyleme sahnesi nedeniyle CHP Grup toplantısını geç yayınlamaya başlamıştır. Bu kasıtlı yapılmıştır” şikayetinin uzmanlarca yanlış anlaşıldığı ve süre ihlali açısından değerlendirdiği öğrenildi.

Kurulda yer alan beş AKP’linin, “İhlal yoktur” değerlendirmesi üzerine TRT Haber’e ceza verilmedi. RTÜK’ün CHP’li üyeleri İlhan Taşçı ve İsmet Demirdöğen’in yanı sıra MHP’li Arif Fırtına da TRT Haber’e ceza verilmesi yönünde oy kullandı. Uzmanların şikayeti yanlış anlayarak değerlendirdiği belirtilerek, şikayetin dikkatli okunarak bir kez daha değerlendirilmesi talep edildi.

“Bilgisayardan izlendiğinde…”

RTÜK’ün bir diğer kararı ise Show TV’de yayınlanan Çukur dizisine ilişkin oldu. Çukur dizisinin "Bip"lenen sahnelerine yönelik, “Bilgisayardan izlendiğindeki dilin kötü kullanımı nedeniyle cezalandırılması lazım” değerlendirmesini yapan uzman görüşü üzerine kurul, Show TV’ye yaklaşık 700 bin lira para cezası kesilmesine hükmetti. Karar, dörde karşı beş AKP’linin oyu ile alındı.